موزه پزشکی بانکوک

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری ا.م.ذ 08 بهمن ، 1402 5 دقیقه

موزه پزشکی بانکوک

بانکوک شهری زیبا با دیدن یهای فراورانی می باشد که رتبه اول در تعداد جذب توریست در جهان را دارد، این شهر به عنوان پایتخت تایلند از قطب های اصلی گردشگری در منطقه جنوب شرق آسیا می باشد. در این شهر جاهای دیدنی زیادی برای گردشگران و مسافرانتور تایلند وجود دارد که بازدید از بعضی از آنها در نوع خود جالب می باشد. موزه پزشکی یکی از موزه های عجیب در بانکوک است که برای افرا علاقه مند به علم پزشکی می تواند جالب باشد.

موزه-پزشکی-بانکوک

موزه پزشکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری  بانکوک می باشد که از 3 بخش تشکیل شده است. الوین بخش این موزه به اسم  موزه‌ پاتولوژی یا آسیب‌شناسی می باشد که داخل آن نوزادانی را خواهید دید که به علت اختلالات ژنتیکی از بین رفته‌اند. قسمت دوم مزوه پزشکی ، موزه‌یکالبدشناسی نام دارد که این بخش  از طیف گسترده‌ای از اندام و اسکلت‌ها تشکیل شده است و آخرین بخش آن موزه‌ی پزشکی قانونی است  که مواردی مانند جنازه‌های مقتولان یا تصادفات را در خود جای داده است. اگر فکر می‌کنید که با دیدن این قبیل موارد، حالتان بد خواهد شد که هیچ؛ ولی در غیر این صورت بازدید از این موزه، تجربه‌ای کم‌نظیر را در پی خواهد داشت.

موزه-پزشکی-بانکوک

موزه پزشکی

 

سیریراج بانکوک، یا همان "موزه مرگ"، یکی از موزه‌های متفاوت و جذاب در شهر بانکوک، پایتخت تایلند است.

 

 این موزه شامل پنج بخش اصلی است که شامل موزه آسیب شناسی الیس، موزه کالبدشکافی کانگ‌دان، آزمایشگاه و موزه تاریخی سود سانگ‌ویجین، موزه انگل شناسی و موزه پزشک قانونی می‌شود.

 

 این موزه یکی از جاذبه‌های توریستی بانکوک محسوب می‌شود و برای دانشجویان و حتی متخصصان حوزه پزشکی، منبعی غنی به منظور کسب اطلاعات و دانش تجربی بیشتر است.

 

 موزه پزشکی سیریراج بانکوک شامل بخش‌هایی همچون موزه آسیب شناسی الیس که به دست پروفسور آلر جی الیس تاسیس شده و موزه کالبدشکافی کانگ‌دان که دارای کلکسیونی از بخش‌های مختلف بدن و اسکلت‌ها می‌باشد.

 

 این موزه برای دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه پزشکی می‌تواند جالب و آموزنده باشد.

 

تماس فوری