خیابان استقلال

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری ا.م.ذ 20 شهریور ، 1401 5 دقیقه

خیابان استقلال

استانبول بزرگترین و محبوب ترین شهری است که در ترکیه می باشد و از جاذبه های توریستی و تفریحی بسیاری برخوردار می باشد که توجه بسیاری از علاقه مندان به تور ترکیه را در نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب کرده است. خیابان استقلال از معروف ترین خیابان های استانبول است که رفت آمد در آن زیاد می باشد و نزدیک به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول میدان تکسیم قرار گرفته است و هر سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن دیدن می کنند.

خیابان-استقلال

افرای که برای بار اول به استانبول سفر می کنند پیشنهاد می شود حتما دربرنامه خورد بازدید از خیابان استقلال را قرار دهند زیرا با توجه به تنوع جاذبه های گردشگری در این خیابان ، متناسب با سلیقه های اکثر مسافران می باشد. این خیابان زیبا در محله بی اوغلو قرار دارد در خود تعداد زیادی رستوران و مراکز خرید و فروشگاه های مختلف و کافه، مراکز تفریحی و ... را جای داده است. نزدیک بودن خیابان استقالا به میدان تکسیم و تنگه بسفر ، از ویژگی های خاص آن در نظر گردشگران می باشد این خیابان یک و نیم کیلومتر طول دارد و یک خط مونوریل دارد  که در آن تردد می کنند که یکی از نمادهای شهر استانبول نیز شده است.

هر روز خیلی از مردم محلی نیز در خیابان استقلال  برای خرید کردن یا غذا خوردن و یا بازدید از جاذبه های منطقه در آن تردد می کنند، خیابان استقلال از دوران قدیم هم از منطقه های مهم برای اقشار ثرومند بوده است و محلی برای اقامت بازرگانان بوده است. یکی دیگر از جاذبه هایی که در این خیابان به چشم می خورد وجود کلیساهای مختلفی می باشد که معروفترین آنها کلیسای استقلال می باشد، در طول این خیابان انواع کلیساهای ارمنی گریکوری، کاتولیک رومی، ارتدوکس یونانی و یادبود کریمه قرار گرفته‌اند که تنوع شاخه‌های مذهبی در گذشته را نمایان می‌کنند. امروزه این بناها به جاذبه‌های دیدنی در خیابان استقلال تبدیل شده‌اند. در این خیابان بناهای مخلفی نیز دیده می شود که معماری آنها به دوره حکومت عثمانیان می باشد و نمونه‌هایی از هنر معماری سنتی ترکیه، معماری ملی، هنر نوین و معماری مدرن از قرن‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی در این خیابان گرد هم آمده‌اند.

خیابان-استقلال
تماس فوری