مسجد ایاصوفیه

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری ا.م.ذ 20 شهریور ، 1401 5 دقیقه

مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه معروف ترین مسجد در استانبول است که از آن به عنوان نماد شهر استفاده می کنند. این مسجد در محله سلطان احمد در میدانی به همین نام قرار دارد و هر سال میلیون ها نفر مسافر و گردشگر و مردمان عادی از آن دیدن می کنند، مسجد ایاصوفیه نسبت به سایر مساجدی که در استانبول قرار دارند بیشتر مورد بازدید قرار می گیرد. در ساخت این مسجد از طاق‌ها و ستون‌های با شکوهی استفاده شده است که دوره بیزانس به جا مانده است که توجه بیشتر مسافران تور ترکیه را جذب خود می کند.

زمانی که از معماری های خاص و زیبای  این مسجد تاریخی و اسرار آمیز دیدن می کنید، موزاییک مریم مقدس که از قرن 11 میلادی به جای مانده است  در بالای دروازه خروجی اصلی چشم شما را به خود جلب خواهد کرد و مقبره با شکوه و با عظمت 5 پادشاه در خارج از ساختمان اصلی در کنار در خروجی اصلی را می توان از دیدنی های دیگر این مسجد خواند.


مشهورترین جاذبه گردشگری مسجد ایاصوفیه در قسمت شمالی آن وجود دارد، ستون غم انگیز در راهرو درب امپریالیستی گفته می شود که توسط St. Gregory، کارگر معجزه گر، مورد ستایش قرار گرفته و سوراخی که در این ستون قرار دارد اثری شفا بخش دارد. در آن دوره مردم بر این باور بودند که بیماران اگر انگشتشان را داخل سوراخ قرار دهند از بیماری در امان خواهند بود.  در گذشته مسجد ایاصوفیه خانه پرستشی بوده است که قرنها به ادیان مختلف به خوبی خدمت کرد. در نهایت زمانی که ارتش حکومت عثمانی موفق به فتح قسطنطنیه شد  این کلیسا به یک مسجد تبدیل شد و در قرن بیستم به موزه تغییر یافت. امروزه، موزه ایاصوفیه یکی از ارزشمندترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می آید.



تماس فوری